Utbytesstudent i  Australien !

Vecka 3

Dag 15
Jag vaknade hyfsat tidigt tidigt för att gå min morgon pw. Vilket underbarrt ställe, det såg väldigt annorlunda ut till allas förvåning. Stranden var ganska liten men vyn var över stora kullar och det såg väldigt harmoniskt ut. När jag kom hem åt jag världens godaste mango, finns inget bättre en varm sommardag. Alla andra låg fortfarande och sov så jag gick ner och solade och badade på stranden men det blåst väldigt mycket och jag som är anti sand gick upp igen. På eftermiddagen kollade jag och Aimee runt i stan. Väldigt lugn men välbehövlig dag efter den stora reunion med alla nya människor.

Dag 16
Regnet öste ner och det blixtrade och åskade som aldrig förr. Så vi bestämde oss för att åka till shoppingcentret. Inte det bästa vi varit på så vi mest strossade runt och kollade i butiker.

Dag 17- Christmas eve
Idag var det julafton vilket kändes så overkligt. Hemma är det kallt och regnigt men här är det sol, 33 grader och livet leker. Vi åkte till en strand som heter one mile där alla surfarna är i detta område. Vattnet var kallt men man vande sig. Väldigt härligt dag och jag bara njöt även om det ä tufft och vara iväg från familj och traditioner.

Dag 18- Christmas day
OJ vad annorlunda det har varit!! Vi firar juldagen och inte julafton. Blev väckt av min crazy lillebror Caleb 6.30 AM då han hoppade runt, slängde kuddar och berättade att alla skulle upp, det var ju jul. Ska kanske nämna att Caleb är 15, hahah. Alla gick upp och satte sig runt vår "Julgran" som är en dekoartion vi har gjort på fönstret. Jag fick en hat, parfym, berlock till mitt pandora armband, två tröjor, tidingar, cocktail mix och lite andra trevligheter. Vi hade därefter ägg och bacon till frukost. Sedan var det filmdags, minns inte vilken vi såg för jag somnade förmodligen, haha är inte så bra på att se film vilket alla vet som känner mig.
Till lunch hade vi räkor, lax, ham, turkey, sallad, oyster, mango sallad och spenat dip. Alls hade matkoma efteråt så vissa somnade och vi andra började med ett pussel över sydney på 1000 bitar. Jag gick en pw och på kvällen hade vi dessert till kvällsmat. Därefter var det dags för Sound of music. En väldigt mysig jul med en mysig smith familj.

Dag 19- boxing day
Jag var ute på min vanliga morgon pwnär jag kom hem så skulle familjen ut och klättra upp till ett utsikts ställe så det var på med löparskorna igen och upp gick vi. Det var underbart fint och helt magiskt. När vi kom hem tog vi badkläderna och åkte iväg till en större strand som var väldigt trevlig. Vi stannade dock inte så länge för på kvällen skulle vi till restaurang som jag gav the smiths i julklapp. Det var en mysig liten italiensk resaurang med lovely seafood. Det blev ett underbart slut på veckan i Shoal bay.

Dag 20
Idag var det tillbaka i bilen.... Tanken var at vi skulle åka i 5 h för att sedan stanna och bo över på ett hotell men traffiken var helt hopplös så istället blev det 10h i bilen. När vi sedan kom till stället vi trodde vi skulle bo på fanns det bara ett ko stall så alla fick väl lite smått panik men vi skrattade så vi inte visste vart vi skulle ta vägen.  Att hitta ett hotell fö 7 pers är inte alltid det enklaste men det visade sig att vi kommit fel, tur det men det nya stället var som att gå tillbaka 70 år i cowboy världen men det var häftigt och se och även nyttigt.