Utbytesstudent i  Australien !

Andra veckan

Nu är jag tillbaka i Alice springs igen. Blandade känslor, har haft en helt fantastisk resa och sett så mycket så lite tråkigt att vara tillbaka men har räknat ut att jag endast har runt 12 veckor kvar i Alice för alla resor. Här kommer en fortsättning på vad vi har gjort varje dag det kommer dock i fler inlägg annars blir det väldigt mycket.

Dag 7
Idag lämnade vi Albury för att åka till Holbrook där ani Julie bor ( Adis mammas syster) Hon bor på en mysig liten gård. Vi stannade här över lunch och fika för att sedan lämna delstaten Victoria och åka till ACT (canberra). Så den natten och fyra framåt bodde vi hos uncle Chris  som är Steves bror.

Dag 8
Idag var det en väldigt lugn morgon något som jag har lärt mig är att australienare är väldigt layback och ingen stress. Allt går i sin egen lilla takt, NT är värst men det är väldigt lika i hela Australien. Ta vara på tiden tror jag är ett förglömt utryck här. Efter lunch var alla ur sängen och vi åkte till Qyestacon som är ett naturetenskaps museum med olika experiment som man kunde test. Det var många experiment som gjorde hjärnan väldigt confused. På eftermiddagen åkte vi till Chris son och hälsade på hans familj. På kvällen hade vi BBQ med steves syster, barn och barnbarn, Chris och hans barn och barnbarn.

Dag 9
Idag åkte vi bil i 3h till Steves föräldrar i Cowra där Steve växte upp. Jag, Aimee, Lachlan och Hannah stannade hos Nanna och Pop medan resten av famljen åkte och kollade på boardingschool till Caleb. Vi gick även och hälsade på hos Steves andra broder, ja där är många syskon så många som 9 stycken... haha. Det var en mysig och lugn dag för att sedan åka tillbaka till Chris i Canberra.

Dag 10
Idag var det shopping som stod på schemat. Vi började med ett shoppingcenter i centrum och där köpte jag ett nytt mobilskal. Vi träffade Chris dotter och hennes mamma i köpcentret så vi åt lunch med de och därefter åkte vi hem för att lämna allas shopping för att sedan åka till DFO som är märkessaker till ett reducerat pris. Jag fick med mig ett par sandaler som är super snygga. Alla var helt slut efter en dags shopping så vi åkte hem och det blev en tidig kväll.

Dag 11
SYDNEY!! Idag lämnade vi ACT för att åka till New south wales. Vi anlände runt 3pm innan dess besökte vi Calebs nya boadingschool som han fick plats på. Tråkigt att han lämnar men vet att han kommer få en fantastisk tid och kommer ju se honom igen. Den skolan är väldigt annorlunda till svenska skolar för det är en pojkskola och mycket fokus på sport vilket passar honom utmärkt.
När vi kom till Sydney checkade vi in på hotellet fär vi har utsikt över hela sydney, fantastiskt. Detta var nog det bästa hotellet vi bodde på under hela resan. Vi åkte därefter in till city och kollade operahuset därefter var det dags för mig och Lachlan och klättra harbour bridge som vi fick i födelsedags present. Vi gjorde kvällsklätringen och får du chansen att åka till sydney tycker jag lätt du ska klättra harbour bridge för det var helt fantastiskt och leendet på mina läppar när vi var klara var svårt och ta bort, var helt hög på livet.

Resten av resan kommer senare, ha det så bra! puss